Srpen 2006

Victor Lemonte Wooten

31. srpna 2006 v 1:41 | Petricek
Viktor Wooten je jedním z nejslavnějších baskytaristů současnosti. Chip Stern napsal v Musician Magazine že Vic je "důkaz, že si všichni muži nejsou rovni." K tomuto Viktor říká, "Hodně chlapů, kteří byli dlouho kolem (mě) se zhrozilo když viděli některé z věcí co dělám.
Naštěstí, se jim to líbilo."Viktorova představení jako člena Béla Fleck and the Flecktones mu vynesla uznání hráčů na baskytaru a hudebních fanoušků po celém světě. V roce 1999 vyhrál Nashville Musi c Award jako Basista roku a v roce 1998 obdržel svou třetí cenu Bass Player of the Year udělenou magazínem Bass Player ( pouze basista obdržel toto ocenění více než jednou) a byl jmenován jedním z Top 10 basových inovátorů '90 let v tom samém magazínu. Také v roce 1998, Vic vyhrál své dru hé Grammy (nejlepší instrumentální kompozice pro Almost 12 z Flecktones alba Left of Cool) a Down Beat magazín ho zvolil za "Nejvíce talentovaného rozšiřovatele obzorů" (Talent Most Deserving Wider Recognition). Byl to moc dobrý rok…
Na Yin Yang, jeho třetím sólovém albu, Viktor znovu dokazuje proč je vážně mistrem elektrické basy. V celém albu Vic ohromuje svou pozoruhodnou technikou, tím více výjimečnou, že nikdy nevstoupí do cesty jeho zemitému citu pro groove. Spolu se skupinou hostujících umělců včetně Kirk Whalum, Bootsy Collins, Peter Rowan, Steve Bailey, Count Bass D, Béla Fleck, Carter Beauford, Jeff Coffin, Rod McGaha, J.D. Blair, Stuart Duncan and The Wooten Brothers,, Wooten stvořil značnou hudební nabídku plnou tvořivého skládání.

Pavel Jakub Ryba

30. srpna 2006 v 1:38 | Petricek
Mnohým z nás je toto jméno neznámé, zejména těm mladším.
Ve světě se však stává uznávaným hráčem na baskytaru, což potvrzuje fakt, že se stal jako jeden z mála exkluzívním hráčem firmy Warwick. Jeho poslední CD vedlo na prvním místě po dobu tří měsíců v žebříčku prestižního amerického časopisu Jazz Rewiew.

Zvedněte hlavy!

28. srpna 2006 v 2:04 | Petricek
Hrát bas neznamená jenom fádně doprovázet. Nemusíte hrát a "omílat" tisíckrát slyšené a vymyšlené. Nehrajte klišé, pokud samozřejmě nehrajete evergreeny anebo revival. Povolte uzdu své fantazii a nebojte se objevovat a hrát si. Kombinujte rytmicky základní harmonické oporné body - kvintakordy a septakordy. Opakujte některé tóny. Střídejte dlouhé a rychlé noty. Používejte části stupnic, intervalové skoky, glisanda, dvoj a vícezvuky, flažolety, ozdoby jako trylky, obaly, nátryly, nárazy. Používejte tlumené tóny. Ohýbejte tóny.

Slapový ostrostřelec Fender Jazz Bass Marcus Miller

26. srpna 2006 v 21:48
Kdo z hráčů strunných nástrojů vyluzujících tóny nízkých kmitočtových frekvencí by neznal Marcuse Millera? Myslím, že naprostá většina z nás, členů početné baskytarové komunity, o něm musela minimálně slyšet. Marcuse proslavila zejména kooperace s jazzovým géniem Miles Davisem v 80. Letech, spolupráce na projektech Davida Sanborna, Luthera Vandrosse, Arethy Franklin a v neposlední řadě i jeho sólová kariéra. Jen málokterý basista je spojen se svým nástrojem tak pevně jako právě Marcus Miller se svým jazz bassem ročník 1977. S typickým zvonivým zvukem tohoto nástroje basového mistra s monogramem M M se setkáme na více než 400 deskách, na nichž Marcus po dobu své kariéry nahrával. Marcusův Jazz Bass se stal předlohou pro čtyřstrunný signovaný model z japonské produkce firmy Fender.